Ce controlezi inainte de a semna un contract?

Verificati „lista de control a consumatorului” inainte de a semna un contract:

1.Accesibilitate
Reanaliza┼úi cu aten┼úie ├«nainte de a semna contractul m─âsura ├«n care pachetul de servicii pentru care opta┼úi este accesibil pentru resursele dumneavoastr─â financiare. Nu uita┼úi c─â ├«ncheierea contractului se realizeaz─â, de obicei, pe o perioad─â mai lung─â de timp, iar dumneavoastr─â va trebui s─â achita┼úi periodic costurile serviciilor oferite. ┼óine┼úi cont ┼či de costurile op┼úiunilor suplimentare pe care le ve┼úi solicita.

2.Acoperire
Verifica┼úi ├«nainte de a semna contractul dac─â exist─â acoperire ├«n zona dumneavoastr─â de domiciliu pentru tehnologiile ┼či tipurile de servicii ce compun pachetul.

3.Pre┼úul ┼či op┼úiunile de plat─â
Verifica┼úi care este pre┼úul pachetului, dac─â sumele includ sau nu TVA, de ce reduceri de pre┼ú beneficia┼úi. Studia┼úi ┼či modalit─â┼úile prin care pute┼úi realiza plata, dac─â se pot realiza am├ón─âri de plat─â pentru acel contract, dac─â plata se face ├«n avans, pentru luna urm─âtoare.

4.Lungimea contractului
Deoarece multe dintre contractele pentru pachete se ├«ntind pe o lungime relativ mare, v─â recomand─âm s─â nu ac┼úiona┼úi din impuls ┼či s─â semna┼úi contractul f─âr─â s─â ├«l citi┼úi sau doar arunc├ónd o privire sumar─â asupra sa. Rezerva┼úi-v─â timp pentru a citi contractul ┼či adresa┼úi ├«ntreb─âri personalului de contact din reprezentan┼úa unde dori┼úi s─â cump─âra┼úi pachetul.

5.Echipamentele oferite ┼či pre┼úurile lor
Investiga┼úi ce echipamente vi se ofer─â al─âturi de pachetul dorit, la ce pre┼úuri, dac─â aceste pre┼úuri con┼úin sau nu TVA, dac─â odat─â cu semnarea contractului intra┼úi ├«n posesia acelor echipamente sau ele v─â sunt oferite ├«n custodie. Exist─â o tax─â de instalare ┼či care este cuantumul ei?

6.Posibilităţi de reziliere a contractului în cazuri deosebite
Puteţi întreba personalul de vânzări dacă există posibilitatea rezilierii contractului în situaţii deosebite, cum ar fi cea a schimbării domiciliului într-o zonă în care serviciul nu mai este disponibil.

7.Calitatea
Urm─âri┼úi ├«n permanen┼ú─â calitatea serviciilor care compun pachetul, modul de reflecatare a acesteia ├«n contract, calitatea echipamentelor care ├«nso┼úesc serviciul ┼či m─âsura ├«n care ele satisfac exigen┼úele dumneavoastr─â.

8.Comutarea
Ce se ├«nt├ómpl─â dac─â, la un anumit moment al derul─ârii contractului, ve┼úi dori s─â comuta┼úi c─âtre un alt furnizor de servicii ? Dac─â este posibil─â comutarea, ce proceduri ┼či documente sunt implicate?

Ghid oferit de Consummer Classroom, o iniţiativă a Comisiei Europene.

Lucian Ungureanu

Lucian este co-fondator al proiectului "ABC Juridic" si student al Facultatii de Drept - Universitatea din Bucuresti.

Related articles