Campionii admiterii- de vorbă cu Miruna Moiceanu
Pe parcursul acestei săptămâni, ABCJuridic doreşte să vă facă cunoştinţă cu cei care sunt campionii admiterii de anul acesta de la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti. După interviul cu Ioana Macar, prima admisă, în această săptămână veţi putea urmări interviurile cu Cristian Cealera (92 p), Sebastian Toader (91 p) şi Miruna Moiceanu (91 p).
Cu ocazia acestui interviu, am stat de vorbă cu Miruna Moiceanu despre admiterea la Facultatea de Drept, despre profesiile juridice şi despre aşteptările sale.
Titus Gîrbea: Miruna, pentru început, spune-ne cum a apărut ideea de a urma Facultatea de Drept şi cu aşteptări vei începe primul an.
Miruna Moiceanu: Cu siguranţă nu a fost ceva ce pot spune că mi-am dorit dintotdeauna, ci mai degrabă o înclinaţie pe care am descoperit-o pe parcursul dezvoltării personalităţii mele. Mi se pare un domeniu fascinant şi îmi place să cred că mereu am avut în mine un impuls de a ajuta oamenii din jurul meu. În ceea ce priveşte aşteptările pe care le am de la primul an de facultate, nu îmi doresc decât să mi se confirme faptul că decizia pe care am luat-o a fost cea potrivită.
T.G.: Acum câteva luni ai participat, cu toate că erai în clasa a 12-a, la un proces simulat ce a avut loc la Curtea de Apel Piteşti. Povesteşte-ne puţin despre contextul în care a avut loc acest proces şi cum ai simţit contactul cu o sala de judecată, cu roba şi cu primele noţiuni de drept.
M.M.: În primul rând, simt nevoia să menţionez că am fost extrem de norocoasă şi de recunoscătoare să iau parte la această activitate. Întregul proiect s-a desfăşurat în contextul Săptămânii „Şcoala Altfel”, fiind iniţiativa unui domn judecător de la Curtea de Apel Piteşti şi având ca prim scop impactul drogurilor asupra vieţii tinerilor. Chiar dacă procesul a fost unul simulat, asta nu m-a împiedicat să remarc solemnitatea unei şedinţe de judecată şi responsabilitatea pe care atât avocaţii, cât şi magistraţii o au privind destinul celor judecaţi.
T.G.: În urma examenului de admitere la Facultatea de Drept, Universitatea din Bucureşti, ai obţinut 91 de puncte. Această reuşită ascunde vreun secret pe lângă pregătirea intensă din timpul ultimului an de liceu? Cât timp alocai într-o zi pregătirii pentru acest examen, pentru examenul de Bacalaureat şi ce metodă de a învăţa ai adoptat?
M.M.: Pregătirea pentru gramatică am început-o chiar în ultima parte a clasei a 11-a, însă nu cred că această reuşită ar fi fost posibilă fără pasiunea deosebită pe care o am pentru limba română. Prioritatea mea în acest an a fost, fără îndoială, admiterea, căreia am încercat să îi aloc timp zilnic. Cea mai eficientă metodă de a învaţă pentru mine este exersarea prin scriere, fiindcă mi se pare că informaţiile se întipăresc în minte mult mai uşor şi pentru o durata mai lungă. Pentru examenul de Bacalaureat nu lucram mai mult de câteva ore pe săptămâna, iar singurul lucru care s-a dovedit a fi mai anevoios a fost recuperarea a 4 ani de materie la matematică.
T.G.: Ai schimba ceva la modul în care se susţine admiterea la Facultatea de Drept?
M.M.: Examenul mi se pare unul echilibrat şi care îi solicită candidatului să dobândească noţiuni absolut necesare pentru domeniul pe care îl va urma. Apreciez că necesită logică şi o gândire limpede, pe lângă partea ce ţine de memorare, aşa că nu cred că aş schimba în vreun fel admiterea.
T.G.: Dintre cele două discipline, gramatică şi economie, la care dintre ele ai întâmpinat cele mai mari greutăţi?
M.M.: Avantajul cert pe care l-au avut cei 4 ani petrecuţi la profilul matematică-informatică a fost uşurinţa de a parcurge materia la economie, dar şi partea de morfologie şi de sintaxă la gramatică. Ceea ce m-a solicitat cu adevărat însă a fost latura legată de vocabular şi de numeroasele forme gramaticale pentru care nu există altă soluţie în afară de memorare.
T.G.: Ai absolvit Colegiul Naţional “Ion C. Brătianu” din Piteşti, urmând un profil real şi obţinând, în urma examenului de Bacalaureat media 9.61. În urma acestor 12 ani în care ai fost în contact cu şcoala românească şi ai performat, care crezi că sunt atuurile sistemului de educaţie şi care sunt neajunsurile de care te-ai lovit în acest timp?
M.M.: Sistemul educaţional românesc a dat şi va da în continuare dovadă de multe deficienţe, principala fiind, în opinia mea, faptul că nu sunt deloc promovate individualitatea şi tipul de inteligenţă a fiecărui elev. Materia este excesivă, greoaie şi departe de cerinţele realităţii pe care absolvenţii le vor întâlni după finalizarea studiilor. Pe de altă parte, şcoală românească susţine excelenţa, iar mulţi dintre profesori sunt foarte bine pregătiţi şi dornici să îşi instruiască temeinic elevii.
T.G.: Consideri lipsa educaţiei juridice din şcoli şi licee un minus al sistemului de educaţie, care ajunge să aibă ulterior consecinţe nefavorabile asupra tinerilor? Dacă ai mai fi în liceu, în ce clasă ai considera oportună predarea aprofundată a educaţiei juridice?
M.M.: Consider că lipsa educației juridice este cu siguranță o altă lacună a sistemului de învățământ. Progresul unei țări, al unui popor nu se poate realiza dacă oamenii nu sunt suficient de informați cu privire la drepturile, obligațiile și consecințele pe care acțiunile lor le au. Clasele a 10-a şi a 11-a sunt, după mine, oportune aprofundării unor noțiuni de educație juridică, deoarece elevii au mai mult timp liber şi o capacitate cognitivă mai mare de a le înțelege.
T.G.: Ce profesie juridică ai vrea să urmezi?
M.M.: Deşi încă nu am păşit propriu-zis în acest domeniu, nu mă pot imagina alegând altă profesie juridică în afară de avocatură.
T.G.: Către ce activităţi fugi atunci când termini de învăţat şi eşti în căutare de relaxare?
M.M.: Sunt o multitudine de activităţi care mă pasionează şi în care mă regăsesc atunci când simt nevoia de a mă deconecta. Spre exemplu, îmi place foarte mult să cânt, să fac fotografii, să mă uit la seriale sau pur şi simplu să mă joc cu mult iubitele animale. Sunt de părere că este foarte important ca în decursul pregătirii unui examen să nu fie neglijată recreerea, care are şi ea un rol covârşitor în atingerea succesului.
T.G.: Pentru că am ajuns la finalul interviului, îţi doresc să ai parte de mult succes pe viitor! Ne vedem în octombrie!
M.M.: Îţi mulţumesc mult pentru gândurile frumoase! Mult succes şi ţie în continuare şi o vacanţă cât mai plăcută!
No Comments Yet!
You can be first to comment this post!