Sfaturi practice pentru sesiune

├Äntruc├ót a ├«nceput sesiunea, echipa ABC Juridic s-a g├óndit s─â culeag─â o serie de sfaturi practice de la studen┼úii cu performan┼úe notabile ├«n ceea ce prive┼čte parcursul academic, sfaturi care, sper─âm noi, v─â vor ajuta s─â trece┼úi cu brio┬áde aceast─â perioad─â tensionat─â ┼či stresant─â denumit─â generic ÔÇťsesiuneÔÇŁ.

1. Doza┼úi-v─â bine┬átimpul┬á├«n raport cu┬áenergia┬áde care dispune┼úi. Aceste dou─â elemente esen┼úiale sunt cele care determin─â cantitatea de informa┼úie pe care o putem absorbi ├«n zilele dintre examene. Pentru un control eficient al timpului, este recomandat s─â ├«ntocmi┼úi un┬áprogram scris, pe ore, cuprinz├ónd toate activit─â┼úile dintr-o zi. ├Än ceea ce prive┼čte controlul nivelului de energie, plec├ónd de la premisa c─â aceasta este determinat─â de┬áalimenta┼úie┬á┼či somn, este u┼čor de dedus faptul c─â trebuie s─â respect─âm cele 3 mese principale ale zilei, pun├ónd accent pe consumul de fructe, legume, lactate, cereale, pe┼čte ┼či carne ro┼čie (precum carnea de porc ┼či de vit─â). Tot la fel de u┼čor de dedus este ┼či faptul c─â nici┬ásomnul┬ánu trebuie neglijat (cel pu┼úin 7 ore/noapte). Astfel, ├«nv─â╚Ťatul t├órziu ├«n condi╚Ťii de oboseal─â este contraproductiv, fiind categoric mai rentabil─â reluarea studiului diminea╚Ťa, ├«n condi╚Ťii optime de func╚Ťionare a organismului. ├Än aceea╚Öi ordine de idei, nici┬áexerci╚Ťiul fizic┬ánu trebuie neglijat, fiind chiar recomandat ├«n┬ápauzele┬áce trebuie luate dup─â fiecare 40-50 de minute de ├«nv─â╚Ťat.

2. Tot ├«n leg─âtur─â cu punctul 1,┬áproblema cafelei┬áeste una contrar─â intui╚Ťiei. De╚Öi ├«n aceast─â privin╚Ť─â tindem s─â exager─âm ├«n perioada sesiunii, efectul fiind unul opus celui scontat (rela╚Ťia de invers propor╚Ťionalitate ├«ntre nivelul de energie ╚Öi num─ârul de cafele b─âute), totu╚Öi,┬áexist─â cel pu╚Ťin 2┬áalternative┬ála ├«ndem├óna oricui pentru stimularea energiei, ╚Öi anume┬áapa┬á╚Öi┬ámerele. Studiile efectuate de-a lungul anilor au demonstrat at├ót faptul c─â hidratarea optim─â (2.5 litri) asigur─â func╚Ťionarea la capacitate maxim─â a organismului ├«n general ╚Öi a creierului ├«n special, c├ót ╚Öi faptul c─â merele con╚Ťin carbohidra╚Ťi, fructoz─â ╚Öi ap─â, toate aceste 3 elemente fiind adev─ârate generatoare de energie.

3. ├Änainte de a ├«ncepe s─â ├«nv─â╚Ťa╚Ťi, asigura╚Ťi-v─â c-a╚Ťi ├«nl─âturat orice factor ce v-ar putea distrage┬áaten╚Ťia┬á(concentrarea), aceasta din urm─â fiind, poate, al treilea element-cheie din perioada sesiunii, al─âturi de timp ╚Öi energie. A╚Öadar, mesajele, apelurile ╚Öi altele asemenea pot a╚Ötepta p├ón─â la sf├ór╚Öitul celor 40-50 de minute de ├«nv─â╚Ťare.

4. Dac─â prefera┼úi s─â asculta┼úi┬ámuzic─â┬á├«n timp ce ├«nv─â┼úa┼úi, este indicat ca┬ámelodiile┬ás─â nu aib─â versuri, pe de o parte, iar pe de alt─â parte s─â nu aib─â fluctua┼úii ritmice semnificative, astfel ├«nc├ót s─â nu v─â distrag─â aten┼úia ├«n ├«ncercarea de a urm─âri sau asimila versurile ori ritmul. Vestea bun─â este c─â au fost concepute zeci ┼či sute de playlisturi cu astfel de melodii ce v─â stau la dispozi┼úie.

5. ├Än ceea ce prive╚Öte┬á├«nv─â╚Ťarea propriu-zis─â, fiecare ╚Öi-a dezvoltat ├«ntr-o oarecare m─âsur─â un stil propriu. Astfel, unii ├«nva╚Ť─â mai bine folosind scheme sau conspecte, iar al╚Ťii subliniind, folosind markere sau, pur ╚Öi simplu, citind. Un lucru, ├«ns─â, ar trebui s─â fie comun tuturor. Este vorba despre implicarea ├«n procesul de ├«nv─â╚Ťare a c├ót mai multe┬ásim╚Ťuri. S-a demonstrat c─â fiecare om are o anumit─â preferin╚Ť─â (incon╚Ötient─â, de altfel) pentru unul sau mai multe din cele 5 sim╚Ťuri, reac╚Ťion├ónd mai bine la stimulii aferen╚Ťi. De aceea, pute╚Ťi fie s─â afla╚Ťi (prin intermediul unor simple teste disponibile pe internet) care este preferin╚Ťa voastr─â senzorial─â, astfel ├«nc├ót s─â v─â adapta╚Ťi stilul de ├«nv─â╚Ťare ├«n func╚Ťia de aceasta, fie pute╚Ťi folosi o ├«mbinare a acestora, folosindu-v─â at├ót de┬áv─âz┬á(clasicul citit), c├ót ╚Öi de┬áauz┬á(cititul ÔÇ×cu voce tareÔÇŁ) ╚Öi de sim╚Ťul┬átactil┬á(realizarea unor scheme sau conspecte, sublinierea fragmentelor relevante).

6. Toate metodele din punctele tratate anterior au ca efect, printre altele, utilizarea optim─â a memoriei. Este bine ╚Ötiut faptul c─â memoria noastr─â func╚Ťioneaz─â pe baz─â de asocieri, a╚Öadar c─âuta╚Ťi mereu s─â asocia╚Ťi o no╚Ťiune nou ├«nv─â╚Ťat─â cu o alt─â no╚Ťiune (spre exemplu, alc─âtuirea unui cuv├ónt din primele litere ale primilor termeni din cadrul unor enumer─âri de condi╚Ťii). De asemenea, este zadarnic─â (cel pu╚Ťin pe termen mediu ╚Öi lung) ╚Öi contraproductiv─â memorarea mecanic─â a unei no╚Ťiuni f─âr─â a o ├«n╚Ťelege. Chiar dac─â aparent va fi nevoie de mai mult timp pentru a ├«n╚Ťelege unele aspecte ori mecanisme┬ápentru ca abia dup─â s─â le memora╚Ťi, procesul de ├«nv─â╚Ťare s-a realizat ├«ntr-o foarte mare m─âsur─â ├«nc─â din prima etap─â, iar respectivele informa╚Ťii vor fi asimilate ├«n memoria de lung─â durat─â.┬áDin fericire,┬ámemoria se dezvolt─â pe m─âsur─â ce este folosit─â (exact ca un mu╚Öchi), cu condi╚Ťia de a-i acorda r─âgazul necesar pentru a asimila no╚Ťiunile ├«nv─â╚Ťate ÔÇô aici intervin pauzele ╚Öi somnul.

7. Pentru ca ├«ntregul proces de ├«nv─â╚Ťare s─â nu par─â lipsit de finalitate pe termen scurt, alege╚Ťi o┬árecompens─â┬ápe care s─â v-o acorda╚Ťi ├«n cazul ├«n care respecta╚Ťi programul stabilit. ╚śtim cu to╚Ťii faptul c─â┬ámotiva╚Ťia adecvat─â este un adev─ârat combustibil pentru orice ne propunem s─â realiz─âm.

8. ├Än cele din urm─â, asigura╚Ťi-v─â c─â ├«n┬ánoaptea dinaintea examenului┬áalege╚Ťi o alimenta╚Ťie corespunz─âtoare ╚Öi c─â v─â odihni╚Ťi bine. ├Än┬áziua examenului┬áeste recomandat s─â desf─â╚Öura╚Ťi activit─â╚Ťi care conduc spre o┬ástare general─â pozitiv─â, armonioas─â, precum ascultarea melodiilor preferate sau conversa╚Ťii cu persoane optimiste ce v─â vor inspira┬á├«ncredere ├«n propriile for╚Ťe.

Indiferent de rezultatul pe care ├«l ob╚Ťine╚Ťi la examen, ve╚Ťi avea, totu╚Öi, un veritabil sentiment de satisfac╚Ťie ╚Ötiind c─â a╚Ťi dat tot ce-a╚Ťi putut. Sper─âm s─â v─â fie de folos aceste sfaturi ╚Öi v─â ur─âm spor la ├«nv─â╚Ťat ╚Öi baft─â la examene!

Study smart!

ABC Juridic

ABC Juridic a luat na┼čtere din dorin┼úa de a construi perspective pentru viitorii speciali┼čti ├«n domeniul juridic.

Related articles
0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!