Oportunitate valoroasă pentru absolvenții facultății de drept. ANFP anunță organizarea Concursului Național pentru ocuparea unor funcții publice vacante
Din primăvara acestui an, Agenția Națională a Funcționarilor Publici a introdus1 o nouă modalitate de recrutare in administrația publică, precum in administrațiile publice de la nivelul UE , însă adaptată specificului țării noastre.
Potrivit ANFP, Concursul Național Pilot, finalizat cu ocuparea a 191 de posturi pentru debutanți, a fost un real succes, motiv pentru care instituția are ca obiectiv organizarea în perioada următoare a unui Concurs Național extins și pentru alte categorii de funcții publice.
Etapa de recrutare, ce presupune testarea cunoștințelor și abilităților generale ce sunt necesare pentru ocuparea unei funcții publice, a fost organizată în centre de testare din Brașov și București în luna mai a acestui an.
Tinerii absolvenți care doresc să participe la noua sesiune a concursului pentru categoria funcționarilor publici debutanți, vor parcurge în această etapă de recrutare o testare preliminară. Aceasta constă în rezolvarea unor teste grilă, exclusiv pe platforma informatică de concurs, pentru verificarea cunoștințelor generale privind administrația publică (Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei și bărbați, cu modificările și completările ulterioare, OG nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare) și utilizarea calculatorului la nivel de bază. În plus, candidații vor parcurge și o probă pentru verificarea aptitudinilor cognitive.
Ulterior, desfășurarea etapei de selecție, care se referă la testarea cunoștințelor de specialitate dar și a abilităților specifice, inerente in exercitarea unei funcții publice, revine in sarcina autorităților și a instituțiilor publice de la nivel central și local unde există posturi vacante. Așadar, candidații vor parcurge o testare din legislația specifică fiecărui domeniu și vor fi supuși unui interviu organizat la nivelul autorităților și instituțiilor publice. Cu titlu de exemplu, în cadrul Concursului Pilot, în Brașov s-au scos la concurs 20 posturi de inspector și 2 de referent în cadrul Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice.
Potrivit articolului 465 alineat 1 din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, condițiile generale pe care o persoană trebuie să le îndeplinească pentru ocuparea unei funcții publice sunt:
A) să aibă cetățenie română și domiciliul în România;
B) să cunoască limba română, atât scris cât și vorbit;
C) să aibă vârsta de minim 18 ani;
D) să aibă capacitate deplină de exercițiu;
E) aptitudinea de a exercita o funcție publică atât din punct de vedere medical, cât și psihologic;
F) să aibă studii și vechimea în specialitate necesară pentru funcția publică respectivă (în cazul debutanților nu este necesară vechimea în specialitate);
G) să nu existe „o condamnare pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face persoana incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei”;
H) să nu îi fie atribuită „o interdicție cu privire la dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii”;
I) să nu fi fost destituită dintr-o funcţie publică sau să nu-i fi „încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani”;
J) să nu fi fost „lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
În vederea verificării îndeplinirii acestor condiții, candidații vor trebui să încarce în platforma informatică special creată, documente corespunzătoare, necesare pentru constituirea dosarului de concurs.
Prin urmare, acest concurs reprezintă o oportunitate valoroasă și pentru absolvenții facultății de drept interesați de domeniul administrației publice. Aceștia au șansa de a participa la un concurs transparent și guvernat de principiul meritocrației. În plus, reușita la acest concurs poate deschide uși pentru o carieră stabilă în sectorul public.
Pentru mai multe informații privind procedura și calendarul Concursului Național și pentru a nu pierde startul acestuia, consultați site-ul ANFP la următorul link: https://www.anfp.gov.ro
No Comments Yet!
You can be first to comment this post!