Ce controlezi inainte de a semna un contract?
Verificati „lista de control a consumatorului” inainte de a semna un contract:
1.Accesibilitate
Reanalizaţi cu atenţie înainte de a semna contractul măsura în care pachetul de servicii pentru care optaţi este accesibil pentru resursele dumneavoastră financiare. Nu uitaţi că încheierea contractului se realizează, de obicei, pe o perioadă mai lungă de timp, iar dumneavoastră va trebui să achitaţi periodic costurile serviciilor oferite. Ţineţi cont şi de costurile opţiunilor suplimentare pe care le veţi solicita.
2.Acoperire
Verificaţi înainte de a semna contractul dacă există acoperire în zona dumneavoastră de domiciliu pentru tehnologiile şi tipurile de servicii ce compun pachetul.
3.Preţul şi opţiunile de plată
Verificaţi care este preţul pachetului, dacă sumele includ sau nu TVA, de ce reduceri de preţ beneficiaţi. Studiaţi şi modalităţile prin care puteţi realiza plata, dacă se pot realiza amânări de plată pentru acel contract, dacă plata se face în avans, pentru luna următoare.
4.Lungimea contractului
Deoarece multe dintre contractele pentru pachete se întind pe o lungime relativ mare, vă recomandăm să nu acţionaţi din impuls şi să semnaţi contractul fără să îl citiţi sau doar aruncând o privire sumară asupra sa. Rezervaţi-vă timp pentru a citi contractul şi adresaţi întrebări personalului de contact din reprezentanţa unde doriţi să cumpăraţi pachetul.
5.Echipamentele oferite şi preţurile lor
Investigaţi ce echipamente vi se oferă alături de pachetul dorit, la ce preţuri, dacă aceste preţuri conţin sau nu TVA, dacă odată cu semnarea contractului intraţi în posesia acelor echipamente sau ele vă sunt oferite în custodie. Există o taxă de instalare şi care este cuantumul ei?
6.Posibilităţi de reziliere a contractului în cazuri deosebite
Puteţi întreba personalul de vânzări dacă există posibilitatea rezilierii contractului în situaţii deosebite, cum ar fi cea a schimbării domiciliului într-o zonă în care serviciul nu mai este disponibil.
7.Calitatea
Urmăriţi în permanenţă calitatea serviciilor care compun pachetul, modul de reflecatare a acesteia în contract, calitatea echipamentelor care însoţesc serviciul şi măsura în care ele satisfac exigenţele dumneavoastră.
8.Comutarea
Ce se întâmplă dacă, la un anumit moment al derulării contractului, veţi dori să comutaţi către un alt furnizor de servicii ? Dacă este posibilă comutarea, ce proceduri şi documente sunt implicate?
Ghid oferit de Consummer Classroom, o iniţiativă a Comisiei Europene.